Monday, October 11, 2010

Syukur

Syukur Alhamdulillah..
tak terucap syukur kepada Allah..
Ya Allah ..aku mengucapkan terima kasih kerana pemberianMu..
Engkau masih lagi perkenan doa hambamu yang serba kekurangan dan kerdil ini..
sesungguhnya Ya Allah aku banyak lalai dan terhutang kepada Mu..
aku lalai dalam menjalankan kewajipanku terhadapMu..
aku tidak segerakan suruhanMu..
aku banyak memikirkan akan duniawi..
tetapi Engkau Ya Allah melimpahkan kasihMu kepadaku..
adakah aku kufur nikmat dariMu Ya Allah..
aku memohon ampun dari Engkau atas kelalaianku..
aku mohon ampun sekiranya aku kufur nikmat..
aku mohon perlindungan dariMu..
aku mohon kasih dan belas selanjutnya dariMu Ya Allah..
Ya Allah hanya padaMu aku memohon dan merayu..


Terkenang dan melihat tragedi yang berlaku pada bas ekspres Delima..
pada tarikh semua orang kejar sebagai kenangan 10.10.10..
tanpa perlindungan dari Allah..
tanpa belas kasih dari Allah..
tanpa perkenan dari Allah...
dan tanpa gerakhati yang dikurniakan oleh Allah..
mungkin juga anak gadisku yang tunggal..
merupakakan salah seorang penumpang dalam bas yang malang itu..
nauzubillah...


Ya Allah jauhkan kami dari malapetaka yang menyukarkan..
janganlah Engkau berikan kepada kami dugaan yang berat berat..
kerana kami ini Ya Allah amat lemah untuk menhadapi dugaan dariMu..
kurniakan kami kesejahteraan..
permudahkan perjalankan hidup kami..
permudahkan jalan kami untuk melaksanakan tugas dan kewajipan
yang Engkau telah amanahkan kepada kami..
sepertimana yang telah kami janji pada Mu Ya Allah
semasa mula kejadian kami..
semasa Engkau tiupkan roh kepada jasad kami ..
melalui kejadian dalam rahim ibu kami Ya Allah
semoganya nanti Ya Allah apabila tiba masanya kami menghadapMu..
kami telahpun sebenarnya melaksanakan amanah dengan baik dan sempurna..
supaya kami dapat keredhaan dari Mu Ya Allah..
sesungguhnya kami ingin menjalankan amanah kami
semata mata untuk mendapat keredhaan dariMu
dan mendapat tempat disisiMu di alam syurga yang indah..
Amin...
Ya Allah sesungguhnya aku bersyukur..
Engkau tabahkan hati ahli ahli keluarga
mereka mereka yang engkau telah panggil untuk menghadapMu terlebih awal dari kami..
Ampunkan dosa dosa mereka...
dan tempatkan mereka ini bersama orang orang yang mendapat kerehdaan dariMu Ya Allah..
Bukakan pintu hati kami yang masih berada di dunia ini untuk lebih mentaati Mu..
Amin...

Kepada kita semua..
hargai sesama kita sementara masa yang singkat di dunia ini masih dapat kita nikmati..

No comments:

Post a Comment